Pozycjonowanie
Jak dotrzeć do klientów z okolicznych miejscowości lub z drugiego końca Polski? Za pomocą nowoczesnych narzędzi do pozycjonowania stron internetowych! Aby zaistnieć w świadomości odbiorcy, trzeba najpierw zadbać o wizerunek firmy w „oczach” robotów Google. Stamtąd już tylko krok do wymarzonych wysokich pozycji na liście wyszukiwania i zwiększonego ruchu na Twojej stronie.
Zanim rozpoczniesz kampanię reklamową z Google Ads, zadbaj o optymalizację swojej strony, teksty nasycone słowami kluczowymi i określenie grupy odbiorców, do których pragniesz dotrzeć. Nasi specjaliści zajmą się całą resztą!
Pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie lokalne, zwane też regionalnym, jest adresowane do firm, które chcą pozyskać klientów z danego obszaru. To skuteczny sposób na dotarcie do odbiorców z Twojej okolicy, a także na zaistnienie w świadomości klientów z konkretnych miast.
Ta usługa jest skierowana przede wszystkim do przedsiębiorców świadczących usługi stacjonarne, takich jak fryzjerzy, kosmetyczki, dentyści, hydraulicy, firmy budowlane czy szkoły językowe. Korzystając z pozycjonowania lokalnego, możesz dotrzeć do klientów z okolicy, którzy podczas wpisywania frazy wskazują konkretną miejscowość.
W kontekście pozycjonowania lokalnego niezbędne jest używanie fraz ogólnych zawierających rodzaj usługi/produktu i nazwę miasta, np. „pozycjonowanie poznań”. W pozycjonowaniu lokalnym liczą się także spójne dane kontaktowe na wszystkich stronach, profil Google Moja Firma oraz wizytówka w Google Maps. Ta ostatnia opcja pozwala na wyświetlanie oferty nawet wtedy, gdy użytkownik nie doda nazwy miejscowości do zapytania.
Korzyści z pozycjonowania lokalnego:
Wsparcie lokalnego biznesu
Rywalizacja na poziomie lokalnym jest łatwiejsza niż na poziomie ogólnopolskim, a rezultaty tego procesu są stosunkowo łatwo osiągalne i szybko widoczne.
Oszczędność
Pozycjonowanie lokalne jest tańsze niż szerokie, zwłaszcza na obszarach wyróżniających się niską konkurencyjnością. Jest to więc usługa idealnie dopasowana do potrzeb małych i nowo powstałych firm.
O krok przed konkurencją
Nie każdy salon fryzjerski czy gabinet stomatologiczny w danej miejscowości korzysta z pozycjonowania lokalnego. Wybierając tę usługę, możesz wyprzedzić konkurencję, która często nie dysponuje nawet stroną internetową.
Pozycjonowanie szerokie
Pozycjonowanie globalne, ogólnopolskie lub szerokie jest przeciwieństwem pozycjonowania lokalnego. W tym przypadku nie skupiamy się więc na konkretnej lokalizacji, lecz stosujemy frazy typu long tail. Takie frazy składają się z kilku słów i wyróżniają się dużą szczegółowością, np. „jak pozycjonować sklepy internetowe”. Fraza long tail pozwala dotrzeć do odbiorców, którzy zadają konkretne pytania i którym nie zależy na tym, gdzie znajduje się firma udzielająca odpowiedzi.
Pozycjonowanie szerokie najlepiej sprawdza się w przypadku firm prowadzących działalność online, takich jak sklepy internetowe. W tej sytuacji lokalizacja nie ma bowiem większego znaczenia – liczą się inne czynniki, takie jak dostępność produktów, czas wysyłki, cena czy atrakcyjne treści. Pozycjonowanie szerokie stosowane jest również przez serwisy informacyjne, portale branżowe i strony zawierające recenzje lub opinie.
Korzyści z pozycjonowania szerokiego:
Dotarcie do konkretnej grupy docelowej
Korzystając ze szczegółowych fraz, możesz dotrzeć do klientów, którzy szukają właśnie Ciebie!
Wysoki współczynnik konwersji
Użytkownik, który trafia na Twoją stronę, jest nastawiony na zakup konkretnego produktu, dlatego pozycjonowanie szerokie zwiększa szanse na sprzedaż.
Mniejsza konkurencyjność fraz
Mniej popularne frazy są równocześnie mniej konkurencyjne, a przy tym trafiają do odbiorców, którzy poszukują konkretnego produktu lub szczegółowej odpowiedzi na zadane pytanie.
Pozycjonowanie stron WWW i sklepów internetowych
SEO, czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (ang. search engine optimization), jest ważnym elementem pozycjonowania. Zadaniem SEO jest przeprowadzenie działań w obrębie strony internetowej w celu dostosowania witryny do wymagań robotów sieciowych Google i osiągnięcia wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Mianem optymalizacji nazywamy często działania w obrębie danej strony WWW (on-site). Z kolei pozycjonowanie jest znacznie szerszym zagadnieniem i obejmuje również działania off-site.
Proces pozycjonowania składa się z 2 etapów:
W Ecommercy tworzymy strony WWW dopasowane do protokołu Google i wspierające proces pozycjonowania. Nasza oferta obejmuje pozycjonowanie lokalne i szerokie dla stron WWW i sklepów internetowych. Dobieramy narzędzia dostosowane do specyfiki prowadzonej działalności i przeprowadzamy proces pozycjonowania, wykorzystując najnowszą wiedzę i najnowocześniejsze technologie.
Potrzebujesz pomocy?
Skontaktuj się z nami w najwygodniejszy dla Ciebie sposób. Zadzwoń do nas lub napisz email
a odpowiemy na Twoje wszystkie pytania!