Wdrożenie Consent Mode

Tworzymy strony WWW, które są nowoczesne, atrakcyjne wizualnie, przyjazne dla urządzeń mobilnych i przeznaczone do samodzielnej edycji. 

 

Samo założenie strony internetowej nie wystarczy, by czerpać z niej realne korzyści. Aby strona WWW przynosiła mierzalny zysk, warto wyposażyć ją w elementy, które generują ruch, a tym samym wpływają na sprzedaż. 

Czas na wdrożenie Consent Mode V2

dni
Godziny
min
sekund(y)

Czas minął!

Wypełnij formularz i odbierz wycenę!

Wypełnij formularz a my skontaktujemy się Tobą

Skontaktuj się z nami

Krótki czas realizacji

Dla e-sklepów, które wymagają indywidualnych rozwiązań.

Pełna edycja treści

Dla e-sklepów, które wymagają indywidualnych rozwiązań.

Nowoczesny design

Dla firm, które stawiają swoje pierwsze kroki w e-commerce.

Dedykowany hosting

Teksty, które zainteresują Twoich potencjalnych klientów.

Bezpieczeństwo strony

Dla e-sklepów, które wymagają indywidualnych rozwiązań.

Dedykowane moduły

Dla e-sklepów, które wymagają indywidualnych rozwiązań.

Wersja mobilna strony

Dla firm, które stawiają swoje pierwsze kroki w e-commerce.

UI design

Teksty, które zainteresują Twoich potencjalnych klientów.

Cookie Consent Mode

czyli tryb uzyskiwania zgody

Podstawowo, Consent Mode — czyli tryb uzyskiwania zgody Google — umożliwia stronom internetowym dostosowanie zbierania analitycznych danych użytkowników w zależności od ich zgody.

W przypadku, gdy użytkownik wyrazi zgodę na wykorzystywanie plików cookie — Google Analytics będzie zbierać pełen zakres danych analitycznych.

W przypadku braku zgody użytkownika na zbieranie danych analitycznych Consent Mode ogranicza zbieranie danych do niezbędnego minimum, w celu spełnienia wymagań dotyczących ochrony danych osobowych.

Czym jest tryb uzyskiwania zgody Google Consent Mode v2?

Ujmując to w najprostszy sposób — Google Consent Mode v2 umożliwia dodanie na stronę internetową baneru informującego o zbieraniu danych użytkownika. Dzięki temu rozwiązaniu osoba korzystająca ze strony ma możliwość zarządzania swoimi danymi — dokonuje wyboru czy chce udostępnić wszystkie swoje dane, nie udostępniać ich w ogóle, czy też udostępnić jedynie niezbędne dane.

Google Consent Mode v2 pozwala użytkownikowi odwiedzającemu strony internetowe wyrazić zgodę osobno na wiele rodzajów ciasteczek: marketingowych, analitycznych czy cookies używanych w celu personalizacji reklam itp. Jeżeli chce, może na przykład zezwolić na zbieranie podstawowych danych analitycznych, ale nie zezwalać na zbieranie cookies wykorzystywanych do personalizacji. Dzięki GCMv2 użytkownik ma pełną możliwość zarządzania swoimi danymi — sam decyduje o tym, które z nich mogą być wykorzystywane przez witrynę.

Dynamiczne dostosowanie zbierania danych w zależności od zgody użytkownika na pliki cookie i inne technologie śledzenia pozwala na zapewnienie zgodności z aktualnymi regulacjami dotyczącymi prywatności — w dalszej części artykułu dowiesz się więcej na ten temat.

Google Consent Mode a Google Consent Mode v2

Tryb uzyskiwania zgody GCMv2 sprawia, że dane użytkownika są zbierane tylko, kiedy zostanie wyrażona na to zgoda, a informacja zwrotna o zgodzie zostanie przekazana do Google z wykorzystaniem trybu uzyskiwania zgody.

Ponadto, po wprowadzeniu consent mode v2 korzystanie z CMP (Consent Management Platform) certyfikowanej przez Google jest obowiązkowe, a nie opcjonalne — w przeciwieństwie do tego, jak było wcześniej, w podstawowym trybie wyrażania zgody.

Czym są pliki cookies (ciasteczka)?

Pliki cookies (inaczej ciasteczka) generowane i wysyłane przez odwiedzaną witrynę, a następnie przechowywane w przeglądarce przez określony czas — np. do momentu zakończenia sesji użytkownika.

Google Consent Mode v2 pozwala użytkownikowi odwiedzającemu strony internetowe wyrazić zgodę osobno na wiele rodzajów ciasteczek: marketingowych, analitycznych czy cookies używanych w celu personalizacji reklam itp. Jeżeli chce, może na przykład zezwolić na zbieranie podstawowych danych analitycznych, ale nie zezwalać na zbieranie cookies wykorzystywanych do personalizacji. Dzięki GCMv2 użytkownik ma pełną możliwość zarządzania swoimi danymi — sam decyduje o tym, które z nich mogą być wykorzystywane przez witrynę.

Dzięki plikom cookies mogą być zbierane dane takie jak m.in. czas spędzony na stronie — co jest wykorzystywane do analizy zachowań użytkowników i dostosowywania zawartości witryny do ich potrzeb. Wyświetlanie spersonalizowanych reklam to również zasługa plików cookie — na podstawie aktywności użytkownika reklamy mogą być dostosowane do jego preferencji, potrzeb czy zainteresowań. Ciasteczka są wykorzystywane także do oceny skuteczności działań reklamowych, jakie podejmuje właściciel strony internetowej np. w kampanii Google Ads.

Najczęstsze błędy przy zbieraniu plików cookie

Jeżeli posiadasz stronę internetową, zalecamy dokładnie sprawdzić, czy nie popełniasz najczęstszych błędów, łamiąc tym samym regulacje prawne dotyczące zbierania danych, ponieważ może to prowadzić do poważnych konsekwencji.

Jeżeli chcesz mieć stuprocentową pewność, że na Twojej witrynie nie są łamane zasady polityki prywatności, zachęcamy do kontaktu z naszą firmą w celu przeprowadzenia audytu i implementacji trybu uzyskiwania zgody Google Consent Mode v2.

Do takich błędów należą m.in.:

 

  • Brak opcji niewyrażenia zgody przez użytkownika
  • Automatyczne zapisywanie ciasteczek po wejściu na stronę
  • Brak informacji o możliwości wycofania zgody na zbieranie danych
  • Brak podziału plików cookie na kategorie i informacji o możliwości wybrania tylko niektórych z nich
  • Brak informacji o tym, jakie firmy mają wgląd w dane zbierane na stronie

Wymagania prawne (EUUCP, GDPR i RODO)

Wprowadzone w 2018 roku przepisy o ochronie danych, zawarte w GDPR (General Data Protection Regulation) obowiązują w całej Unii Europejskiej. Odpowiednikiem GDPR w Polsce jest RODO. Zgodnie z tymi rozporządzeniami, właściciele stron internetowych są zobowiązani nie tylko do informowania swoich użytkowników o zbieraniu danych, ale także do pytania o zgodę na ich zbieranie.

EUUCP — EU User Consent Policy — czyli polityka w zakresie zgody użytkownika z Unii Europejskiej, to zbiór wymogów, które muszą być spełniane przez wszystkich wydawców zamieszczających reklamy w Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG) z włączeniem Wielkiej Brytanii.

Od marca 2024 r. na wszystkich stronach internetowych będzie wymagane:


 

  • posiadanie baneru zgody zaimplementowanego przez Consent Management Platform (CMP) — Platformę Zarządzania Zgodą — certyfikowaną przez Google
  • korzystanie z trybu uzyskiwania zgody Google Consent Mode v2

Konsekwencje braku trybu uzyskiwania zgody

Zastanawiasz się, czy niedostosowanie się do nowych zasad ochrony danych użytkowników może wiązać się z konsekwencjami? Poniżej przedstawiamy, co może się stać, jeżeli nie wdrożysz Google Consent Mode v2 na swojej stronie.

Po pierwsze konsekwencje prawne — ochrona danych użytkownika jest regulowana prawnie, przez wspomniane wcześniej rozporządzenia (RODO, EUUCP, GDPR). Nieprzestrzeganie regulacji równa się naruszeniu praw o ochronie danych.

W parze z konsekwencjami prawnymi idą konsekwencje finansowe — w przypadku kontroli, która wykaże, że Twoja strona nie spełnia wymogów prawnych, możesz narazić się na kary pieniężne.

Jeżeli nie dostosujesz swojej strony do wymogów prawnych dotyczących gromadzenia danych, ryzykujesz zawieszenie swoich kampanii reklamowych Google Ads.

Czym jest Consent Management Platform?

Consent Management Platform (CMP) jest narzędziem, dzięki któremu wdrożenie trybu uzyskiwania zgody staje się niezwykle proste.

Consent Management Platform sprawia, że pierwszą rzeczą, jaką zobaczy użytkownik odwiedzający Twoją stronę internetową, będzie baner dotyczący zarządzania zgodami — tym samym zapewniając, że Twoja witryna działa zgodnie z prawem.

Dzięki CMP pozyskasz dane w legalny sposób i będziesz mieć możliwość wykorzystania ich w celach analitycznych i marketingowych bez przejmowania się ewentualnymi konsekwencjami.

CookieFirst

wszystko, co musisz wiedzieć o narzędziu

CookieFirst to certyfikowana przez Google platforma CMP (Consent Management Platform), która oferuje zautomatyzowany cookie consent, integrację z Google Consent Mode v2, Google Tag Manager i wiele innych.

Nasza firma chętnie pomoże Ci wdrożyć CookieFirst na Twoją stronę internetową, abyś mógł cieszyć się wszystkimi korzyściami, które są z tym związane, bez zaprzątania sobie głowy sprawami wdrożenia i konsekwencjami braku posiadania platformy uzyskiwania zgody. Zapraszamy do kontaktu!

Dzięki zastosowaniu CookieFirst masz gwarancję:

  • posiadania baneru uzyskiwania zgody na Twojej stronie
  • personalizacji baneru zgody
  • dostępu do zautomatyzowanej polityki plików cookie
  • możliwości zmiany języka baneru uzyskiwania zgody
  • dostępu do statystyk zgód
  • posiadania funkcji ponownej zgody

A co najważniejsze:

  • integracji z trybem uzyskiwania zgody Google Consent Mode v2.

Wdrożenie trybu uzyskiwania zgody a zbieranie konwersji

Powszechnie wiadomo, że zbieranie danych użytkowników odwiedzających stronę pomaga w zwiększaniu konwersji. Może myślisz, że jeżeli wprowadzisz tryb uzyskiwania zgody GCMv2, a użytkownicy będą częściej odmawiać udostępniania swoich danych, mierzenie konwersji będzie utrudnione, a nawet poziom konwersji na Twojej stronie spadnie. Nic bardziej mylnego!

Google Consent Mode v2 posiada rozwiązanie pozwalające załatać luki w zbieranych danych analitycznych, dzięki czemu odrzucanie zgody na przechowywanie plików cookie przez użytkowników nie ma negatywnego wpływu na konwersję.

Google Consent Mode v2 używa AI — sztucznej inteligencji — do analizowania trendów i danych od osób, które wyraziły zgodę na przechowywanie cookies, aby stworzyć model zachowania użytkowników, którzy odmówili udostępniania danych. Dzięki temu, pomimo że użytkownik nie udzielił zgody, narzędzie jest w stanie wypełnić luki w danych — niejako symulując sytuację, w której użytkownik wyraził zgodę.

Bez zgody użytkowników stron funkcje marketingowe mogą ulegać ograniczeniu, ale jeżeli już dane zostaną świadomie udostępnione, konwersja może się zwiększyć, ze względu na większą trafność danych. Google Analytics 4 (GA4) posiada nawet funkcję sprawdzania wpływu Google Consent Mode v2 na konwersję.

Nie wahaj się, zbieraj dane poprawnie, uniknij nieprzyjemnych konsekwencji, nie martw się, że konwersja na Twojej stronie ucierpi!

Jak wdrożyć Google Consent Mode v2?

Do wdrożenia Google Consent Mode v2 najlepiej jest skorzystać z platformy zarządzania zgodami (CMP — Consent Management Platform). Będziesz wtedy mieć pewność, że Twoja strona spełnia wszystkie aktualne wymogi prawne, ponieważ zajmą się tym profesjonaliści w dziedzinie stron internetowych oraz w dziedzinie prawa, którym można zaufać. Wdrażając tryb zgody Google Consent Mode v2 samodzielnie ryzykujesz popełnienie niepotrzebnych błędów.

Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w implementacji platformy do zarządzania zgodami certyfikowanej przez Google, dzięki czemu będziesz mieć pewność, że wszystko na Twojej witrynie jest zgodne z aktualnie obowiązującymi regulacjami.

Potrzebujesz pomocy
w doborze planu?

Skontaktuj się z nami w najbardziej dogodny dla Ciebie sposób, a odpowiemy na Twoje wszystkie pytania!

Masz pytania na ten lub inny temat?

Jeżeli lektura tego artykułu nie dała Ci odpowiedzi na wszystkie nurtujące Cię pytania, nie wahaj się i skontaktuj się z nami — zawsze jesteśmy gotowi udzielić najpotrzebniejszych informacji i pomóc we wdrożeniu najnowszych narzędzi potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania Twojej strony internetowej.

Krótki czas realizacji

Dla e-sklepów, które wymagają indywidualnych rozwiązań.

Pełna edycja treści

Dla e-sklepów, które wymagają indywidualnych rozwiązań.

Nowoczesny design

Dla firm, które stawiają swoje pierwsze kroki w e-commerce.

Dedykowany hosting

Teksty, które zainteresują Twoich potencjalnych klientów.

Bezpieczeństwo strony

Dla e-sklepów, które wymagają indywidualnych rozwiązań.

Dedykowane moduły

Dla e-sklepów, które wymagają indywidualnych rozwiązań.

Wersja mobilna strony

Dla firm, które stawiają swoje pierwsze kroki w e-commerce.

UI design

Teksty, które zainteresują Twoich potencjalnych klientów.

Potrzebujesz pomocy
w doborze planu?

Skontaktuj się z nami w najbardziej dogodny dla Ciebie sposób, a odpowiemy na Twoje wszystkie pytania!