Co warto poprawić na stronie www w 2022 roku!

Zoptymalizowana strona internetowa z pewnością wygeneruje dla Twojej firmy więcej leadów sprzedażowych.

Czas czytywania strony

Od czasu wczytywania strony internetowej zależy bardzo dużo i nie chodzi tutaj tylko o wyszukiwarkę Google, która kładzie duży nacisk na strony, które wczytują się szybko. Chodzi tutaj również o potencjalnych klientów, którzy w sytuacji, w której będą musieli zbyt długo czekać na wczytanie interesujących ich treści na Twojej stronie, prawdopodobnie wyjdą z niej i wejdą na stronę konkurencji.


Najpopularniejszym, darmowym i szybkim sposobem na sprawdzenie szybkości Twojej witryny

jest Google Speed Insights: kliknij, aby wykonać test szybkości swojej witryny


Wersja mobilna strony

Sytuacja z wersją mobilną strony internetowej jest podobna jak w przypadku czasu jej wczytywania. Google premiuje strony internetowe dostosowane do urządzeń mobilnych i wyświetla je wyżej w organicznych wynikach wyszukiwania (od 1 czerwca 2018 roku, wraz z wprowadzeniem algorytmu mobile-first). Jednak równie ważnym aspektem w tej sytuacji jest słaba czytelność strony. Większość użytkowników pierwszego researchu ( w niektórych branżach to jedyny moment, kiedy użytkownik trafi na Twoją witrynę) przeszukuje płatne i organiczne wyniki wyszukiwania w celu zaznajomienia się z ofertą. Jeśli Twoja strona internetowa będzie nieczytelna, najprawdopodobniej użytkownicy będą szukać dalej i najpewniej wejdą na stronę Twojej konkurencji.


Darmowy i szybki sposób na sprawdzenie czy Twoja strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych:

Mobile Friendly Test - kliknij, aby sprawdzić czy twoja strona jest przyjazna urządzeniom mobilnym


Uwaga: w niektórych sytuacjach, strona może być jedynie wyskalowana i narzędzie MFT poinformuje Cię, że witryna jest dostosowana do urządzeń mobilnych, jednak nie będzie ona czytelna dla użytkowników smartfonów.


W niektórych sytuacjach warto zastanowić się nad rozwiązaniem Progressive Web App - czyli natywną aplikacją twojej strony internetowej. Dzięki tej aplikacji, użytkownicy Twojej strony internetowej, będą mogli pobrać stronę www Twojej firmy w formie aplikacji na telefon - PWA umożliwia dodanie nazwy oraz ikony dla aplikacji natywnej (ta funkcja dobrze sprawdza się na stronach, które są odwiedzane przez użytkowników systematycznie, np. portale informacyjne).


Certyfikat SSL

Trzeba przyznać, że Google dba o użytkowników swojej wyszukiwarki oraz przeglądarki, ponieważ certyfikat bezpieczeństwa to również element, na który gigant z Mountain View zwraca uwagę.

Korzyści wynikające z posiadania certyfikatu SSL to po pierwsze wyższa pozycja w Google, dodatkowo biorąc pod uwagę popularność przeglądarek internetowych - Google Chrome jest najpopularniejszą przeglądarką (Google Chrome – 62,61%, raport z marca 2019, według serwisu StatCounter), która również informuje swoich użytkowników, w sytuacji gdy strona jest niezabezpieczona.


Więcej informacji na temat Certyfikatu SSL - znajdziesz tutaj


Nawigacja strony

Nawigacja na Twojej stronie jest jak kompas i to ona pozwoli odszukać potencjalnym klientom interesujące ich informacje.

Element bardzo istotny na każdej stronie internetowej. 

Ważna uwaga: nie przesadzaj z ilością podstron!


Wersja na komputery

Bardzo ważne jest, aby już na etapie projektowania strony internetowej, wziąć pod uwagę ilość podstron, oraz odpowiednie rozmieszczenie ich w menu głównym. Zdarza się, że niektóre, mniej istotne podstrony, warto umieścić w dodatkowym menu, u dołu strony (to często ostatnia sekcja, którą widzą odwiedzający). 


Przykładowo, jeśli tworzymy stronę internetową dla firmy z branży meblowej, kategorie produktów warto dodać do zakładki Produkty lub Oferta, tak by odwiedzający nie musieli szukać poszczególnych kategorii produktów po całej stronie.

Warto również rozważyć tzw. sticky menu, czyli menu które podąża za użytkownikiem przy przewijaniu treści.


Wersja mobilna

Wersja mobilna strony musi posiadać nawigację dostosowaną do smartfonów. Bardzo popularnym i skutecznym rozwiązaniem jest tzw. "Hamburger", po którego kliknięciu wysuwa nam się lista wszystkich podstron.

Brak odpowiedniego dostosowania nawigacji skutkować będzie dużym współczynnikiem odrzuceń oraz znacznie niższą ilością zapytań/telefonów.


Szybki kontakt i przyciski CTA

Klienci nie lubią czekać! Jeśli Twoja oferta ich zainteresuje, z pewnością w łatwy i szybki sposób będą chcieli się skontaktować z Twoją firmą.

Zarówno w przypadku wersji na komputery oraz wersji mobilnej, warto stosować przyciski w menu, np. przycisk z przekierowaniem na połączenie telefoniczne, formularza darmowej wyceny lub dojazdu do firmy.


Tego typu przyciski z wezwaniem do akcji warto również dodać w podstronach z ofertą, najlepiej naprzemiennie przeplatając je z treścią oferty.


Treści na stronie

Po kilku latach spędzonych przy projektowaniu stron i sklepów internetowych, uważamy, iż wiele firm traktuje bardzo po macoszemu treści, które umieszcza na swoich stronach www, a to bardzo poważny błąd.

Przy pisaniu contentu na stronę warto pamiętać o:


  • unikalnych, treściach: tekstowych oraz multi medialnych (zdjęcia, filmy, pliki pdf)
  • opisów, które zawierać będą słowa kluczowe, związane z oferowanymi produktami lub usługami


Odpowiednie, ciekawe treści na stronie potrafią naprawdę sprzedawać. Opis produktów lub usług oferowanych przez Twoją firmę musi być bez wątpienia unikalny.

Wyszukiwarka Google od kilku dobrych lat kontroluje ten temat i tylko strony z unikalną treścią na stronie mogą wyświetlać się na wyższych pozycjach.

Połączenie tych dwóch ważnych kwestii jest nie lada wyzwaniem, ponieważ dobre treści pod SEO, nie zawsze będą ciekawe dla potencjalnych klientów.


Blog ekspercki

Nic tak nie wspiera procesu pozycjonowania strony internetowej jak ekspercki blog na stronie www Twojej firmy.

Aby dowiedzieć się więcej Jak prowadzić bloga dla firmy lokalnej - kliknij w ten link.

Blog ekspercki warto umieścić w obrębie strony internetowej. Najpopularniejszą praktyką jest umieszczenie go na podkatalogu twojastrona.pl/blog lub twojastrona.pl/baza-wiedzy, itd.


Podsumowując, jest kilka elementów, na które warto położyć nacisk, jeśli chcemy zwiększyć ilość odwiedzin na firmową stronę www oraz tym samym generować więcej zapytań z Internetu.


Jeżeli chcesz zlecić budowę swojej pierwszej strony internetowej lub przebudować obecną, która będzie spełniać powyższe wymagania i będzie generować dla Ciebie odpowiednią ilość zapytań z Internetu - ZAMÓW DARMOWĄ WYCENĘ STRONY

Skorzystaj z naszych usług

Autor: Wojciech Daczkowski 19 marca 2021
Popraw widoczność swojej strony internetowej w Internecie!
Autor: Wojciech Daczkowski 19 marca 2021
Jak efektywnie angażować odbiorców na Facebooku?