Jak poprawić widoczność strony www

Popraw widoczność swojej strony internetowej w Internecie!

Dobra widoczność strony www w wynikach organicznych w wyszukiwarce Google szczególnie w sektorze małych oraz średnich firm jest sprawą kluczową. Dlaczego tak jest? Największą liczbę konwersji uzyskuje się, gdy nasza firma pojawi się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania. Wtedy jest szansa, że potencjalny klient wybierze właśnie naszą firmę i skorzysta z usług bądź produktów.


Aby osiągnąć wysokie pozycje należy bezwzględnie poświecić często parę miesięcy pracy. Specjaliści SEO podejmą odpowiednie działania, aby taki efekt osiągnąć.


Podstawowymi dwoma fundamentami dobrej widoczności są: 

optymalizacja strony oraz działania wykonywane poza stroną, np. link- building. Jest to proces pozyskiwania wartościowych linków zewnętrznych do strony internetowej. Na efekty tego trzeba czekać, w tym czasie warto skoncentrować się na pierwszej formie działań, gdyż są zauważalne wcześniej.

Title to jeden z pierwszych składników, do których powinno się przykładać wagę w trakcie optymalizacji. Z upływem czasu stał się on mniej istotny i jako taki samodzielnie nie wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce Google. Natomiast, gdy połączymy go z innymi właściwie zoptymalizowanymi składnikami strony www, może mieć już zauważalny wpływ na widoczność.


Title jest tytułem konkretnej podstrony w kodzie tej strony, widać go między znacznikami <title></title> , dla internauty jest zauważalny na górnej listwie przeglądarki i w organicznych wynikach wyszukiwarki. 


Spora część systemów do zarządzania treściami na stronie www, czyli tzw. CMS-ów daje możliwości edycji tego składnika, czasami trzeba zainstalować wtyczkę, aby to zrobić. 


Zatem samodzielnie można poprawić i ten składnik. W tym momencie należy zwrócić uwagę, aby każda podstrona posiadała unikalny tytuł. Umieszczanie tych samych title w całej stronie www może dać odwrotny efekt. Istotna jest także długość title, gdyż algorytm Google tak został stworzony by Google wyświetlało tylko 60-65 znaków licząc spacje. Niestety dłuższe title są obcinane. W związku z tym ograniczeniem należy te liczby wykorzystać optymalnie. Nie należy tam umieszczać, np. haseł reklamowych, adresów.


Jeśli znamy słowa kluczowe pod którymi może nas szukać potencjalny klient, czyli tzw. słowa konwertujące, należy je użyć w title zgodnie z zasadami:


  • najważniejsze słowo kluczowe wypada umieść na początku tytułu,
  • title konkretnej podstrony należy zoptymalizować pod 2-3 słowa, nie ma sensu wpisywać ich więcej.


W ten sposób skorygowane title na pewno przyczynią się do poprawy widoczności strony w organicznych wynikach. Ponadto zaleca się w title wpisać nazwę firmy, a szczególnie na jego końcu


Treści zawarte na Twoje stronie, czyli tzw. content są drugim składnikiem, nad którym właściciel strony powinien popracować mając na celu optymalizację tej strony.


Zawartość podstron dzieli się na:


  • stały kontent, czyli wszelkie opisy usług, produktów, wszelkie strony informacyjne
  • kontent rozbudowywany, czyli wpisy na blogach, publikacje w poradnikach, aktualności. 


Treści te powinny być jak najbardziej unikalne, ponieważ są jednym z ważniejszych elementów mających wpływ na widoczność strony w wynikach wyszukiwania w Google. Google szczególnie ceni treści konkretnie odpowiadające na pytania internautów. Warto zadbać, by content niósł wartość merytoryczną. Warto sprawdzić pod tym względem każdą podstronę. 


Należy eliminować zduplikowane treści, zarówno te wewnątrz strony, jak i te zewnętrzne. Unikalny treści to już standard. Na każdej podstronie, także we wpisach blogowych. Unikalny kontent oraz niepowtarzalność są kluczem. W treściach należy umieszczać słowa kluczowe, dzięki którym nasza pozycja może iść w górę. Powtórz w treści słowa kluczowe z title, ale biorąc pod uwagę, że ich użycie musi mieć sens, muszą być też użyte zgodnie z regułami gramatycznymi. Treść jest generowana dla internauty, użytkownika najpierw, potem dopiero pod algorytmy Google.


Jeśli prowadzisz firmowego bloga, z niego również możesz zrobić użytek. Wpisy powinny mieć charakter eksperckiej porady, informacji, która zostanie wykorzystana przez użytkownika. Wpisy blogowe o odpowiedniej, fachowej treści pozwolą poznać nas jako ekspertów, a także zbudować widoczność pod frazami z tzw. długiego ogona.


Opisy meta description były obok title oraz meta keywords obowiązkowe parę lat temu. Umieszczenie tam słów kluczowych pozwalało szybko osiągnąć wysokie pozycje. Aktualnie ten składnik nie należy do pierwszoplanowych, ale nie powinien być też bagatelizowany. Opis description używany jest przez wyszukiwarkę czasem jako podsumowanie zawartości podstrony i może być wyświetlany pod wynikiem wyszukiwania. Przyciągający uwagę description może wpłynąć pozytywnie na wzrost CTR czyli zwiększenie współczynnika odwiedzin, który jest uważany za jeden z kluczowych parametrów w marketingu.


Większość CMS-ów daje możliwości uzupełnienia description. Brak tego tekstu powoduje, że wyszukiwarka wyświetli tekst własny. Opisy nie powinny być dłuższe niż 155-160 znaków, gdyż dłuższe zostaną obcięte a treść pojawi się niepełna. Dla każdej podstrony opis musi być unikalny, warto także zadbać o użycie odpowiednich wezwań do działania, czyli CTA, np. sprawdź, zostaw adres e-mail. Właściwie napisany opis dostarczy użytkownikowi informację dotyczącą treści podstrony, zwięzłą, ale zachęcającą do odwiedzenia i poznania szczegółów. 


W opisach description poleca się umieszczać frazy kluczowe, które są dla nas szczególnie ważne. Jakkolwiek ich obecność nie wpłynie na pozycjonowanie, ale jeśli jest tożsama z zapytaniem użytkownika, to w wynikach wyświetli się wytłuszczona, a to może skłonić go do wizyty na stronie. Opis powinien być zatem angażujący. Nie należy pisać równoważnikami zdań czy wymieniać słowa po przecinku.


Właściwie zoptymalizowane nagłówki, prócz title oraz contentu są najbardziej istotnym czynnikiem wpływającym na dobrą widoczność strony pod konkretnymi frazami kluczowymi. Nagłówki są jak tytuły oraz podtytuły. 


Ważna jest kolejność.


Dla każdej podstrony można użyć tylko jednego nagłówka H1 , następne powinny być kolejno H2, H3, H4 . Aby nadać nagłówkom właściwą hierarchię, często trzeba prosić o to specjalistę. Nagłówki powinny zawierać ważne frazy. Jako, że nie mają one ograniczeń w długości, warto z tego skorzystać; jednak mają mieć postać tytułów czy też podtytułów, a nie składać się z całych akapitów. Nagłówki powinny zawierać słowa kluczowe, ale z sensem i logiką.


Linkowanie wewnętrzne jest tak samo ważne, jak i zdobywanie linków ze źródeł zewnętrznych, związanych z naszą stroną www tematycznie. Prawidłowo wykonane linkowanie wewnętrzne umożliwi robotom wyszukiwarek dosięgnąć wszystkich podstron oraz właściwie je zaindeksować.


Elementy linkowania wewnętrznego to:


  • Właściwa nawigacja menu, zarówno tego głównego, jak i bocznych
  • Tzw. breadcrumb, czyli składnik nawigacji upraszczający użytkownikowi określenie, gdzie się znajduje w strukturze strony, a także komfort poruszania się pomiędzy lokalizacjami nadrzędnymi i podrzędnymi.
  • Umieszczenie mapy strony w formacie HTML
  • Dla stron z rodzaju e- commerce można mówić o sekcjach z rekomendowanymi produktami na podstronach konkretnych produktów.
  • Linki śródtekstowe- czyli linki z artykułów z blogów, z aktualności


Tworzenie linkowania wewnętrznego to nic innego jak powiązanie tematyczne pomiędzy dwoma podstronami. Np., jeśli na blogu mamy wpis dotyczący naszych produktów, ich użycia, to warto podlinkować z niego podstrony tychże produktów. Odwrotna czynność jest także polecana.

Aby zaakcentować określone podkategorie czy podsekcje strony www, rekomenduje się dodanie do nich linków w opisach umieszczony na podstronach kategorii nadrzędnych. 


Linkowanie wewnętrzne zawsze powinno odnosić się do treści, które wcześniej już powstały. Bezsensem jest odnosić się do stron, których jeszcze nie ma. Anchory linków (teksy będące odnośnikiem do określonej podstrony) powinny stanowić dłuższe kawałki tekstów zawierające frazę kluczową a nie tylko samą frazę. Nie poleca się, aby anchorem był adres URL strony.


Linkując wewnętrznie nie należy linkować


  • Do strony głównej
  • Do podstron bez wartościowego contentu
  • Do podstron, które nie mają linków do innych podstron- jest to rzadki przypadek, ale stanowi ślepą uliczkę.


Jak wszystkie czynności optymalizacyjne, także linkować należy z głową, nie powielając linkowania z jednej podstrony na paręnaście innych. Wykorzystajmy parę adresów, wartych linkowania z określonej lokalizacji. Im lepiej i częściej podlinkujemy konkretny/dany adres, tym wyżej dana podstrona będzie się pojawiać w wynikach wyszukiwania wg fraz kluczowych.


Oczywiście optymalizacja strony internetowej pod wyszukiwarkę Google jest tematem szerokim, natomiast wiele prostych oraz podstawowych kroków możemy wykonać sami, zanim poprosimy specjalistę SEO o profesjonalną obsługę.

Skorzystaj z naszych usług

Autor: Wojciech Daczkowski 19 marca 2021
Zoptymalizowana strona internetowa z pewnością wygeneruje dla Twojej firmy więcej leadów sprzedażowych.
Autor: Wojciech Daczkowski 19 marca 2021
Jak efektywnie angażować odbiorców na Facebooku?