Naming czyli jak stworzyć odpowiednią nazwę dla firmy

Naming- Stwórz nazwę rozpoznawalną na rynku.

SNa początku należy uświadomić sobie, że nazwa jest fundamentalnym elementem w tworzeniu strategii marketingowej danej marki.

Jest pierwszym elementem Twojej firmy, z którym ma do czynienia klient. Jest to pierwszy i jedyny moment, aby zrobić WRAŻENIE.


Nazwa, czy to produktu, marki czy firmy powinna przywoływać na myśl faktyczne skojarzenia z marką, odpowiednio sklasyfikowane.

Słowo oraz obraz tworzą w mózgu neuronalne połączenia; w ten sposób słysząc słowo stół, w Twojej głowie pojawia się natychmiast obraz tego przedmiotu, przy którym np. jada się posiłki; mózg nie pomyli stołu z krzesłem.


Ta sama taktyka wykorzystywana jest w nazwie firmy. Zatem warto przemyśleć, jak stworzyć silne połączenia neuronalne pomiędzy nazwą firmy a jej profilem działalności, aby klient otrzymał jasne skojarzenie.


Jaka zatem powinna być nazwa firmy?


  • Prosta, czyli łatwa w wymowie, w każdym języku, czyli nie stwarzajmy problemów fonetycznych. 
  • Łatwa do zapamiętania - warto zrobić mały research wśród znajomych.
  • Krótka- średnia ilość liter spośród 100 najbardziej znanych marek świata wg Forbesa to zaledwie 6,84 litery. Co ciekawe, ponad 86% nazw gigantów w nazwie posiada zaledwie jeden wyraz.
  • Neutralna w każdym języku - warto sprawdzić, czy nadawana przez nas nazwa nie będzie w języku obcym słowem obraźliwym.
  • Może przyjąć formę żartobliwej formy językowej,
  • Dopasowana, czyli spójna z funkcją, jaką Twój biznes, produkt, marka pełnią na rynku. Odzwierciedlająca korzyści, które konsument będzie czerpać z Twojej marki. Na tej podstawie można skonstruować bazę wyrazów, które zdefiniują twoją branżę
  • Sentymentalna, czyli nawiązująca do wspomnień. Nazwa sentymentalna wywołuje w kliencie rzekę obrazów, wspomnień; poprzez emocje utrwala się nazwa. 
  • Wzbudzająca emocje


Tworząc nazwę, warto:


  1. stworzyć mapę myśli
  2. inspirować się
  3. testować
  4. szukać wsparcia wśród znawców namingu
  5. nie spieszyć się
  6. Być bezkompromisowym i nie zadawalać się przeciętnością. 


Jeżeli potrzebujesz odpowiedniej nazwy dla swojej firmy skontaktuj się z nami. Z pewnością uda nam się stworzyć ciekawą i adekwatną nazwę Twojej marki do produktów lub usług, które chcesz sprzedawać!

Skorzystaj z naszych usług

Autor: Wojciech Daczkowski 19 marca 2021
Zoptymalizowana strona internetowa z pewnością wygeneruje dla Twojej firmy więcej leadów sprzedażowych.
Autor: Wojciech Daczkowski 19 marca 2021
Popraw widoczność swojej strony internetowej w Internecie!