Naming czyli jak stworzyć odpowiednią nazwę dla firmy
Naming- Stwórz nazwę rozpoznawalną na rynku.
SNa początku należy uświadomić sobie, że nazwa jest fundamentalnym elementem w tworzeniu strategii marketingowej danej marki.
Jest pierwszym elementem Twojej firmy, z którym ma do czynienia klient. Jest to pierwszy i jedyny moment, aby zrobić WRAŻENIE.
Nazwa, czy to produktu, marki czy firmy powinna przywoływać na myśl faktyczne skojarzenia z marką, odpowiednio sklasyfikowane.
Słowo oraz obraz tworzą w mózgu neuronalne połączenia; w ten sposób słysząc słowo stół, w Twojej głowie pojawia się natychmiast obraz tego przedmiotu, przy którym np. jada się posiłki; mózg nie pomyli stołu z krzesłem.
Ta sama taktyka wykorzystywana jest w nazwie firmy. Zatem warto przemyśleć, jak stworzyć silne połączenia neuronalne pomiędzy nazwą firmy a jej profilem działalności, aby klient otrzymał jasne skojarzenie.
Jaka zatem powinna być nazwa firmy?
- Prosta, czyli łatwa w wymowie, w każdym języku, czyli nie stwarzajmy problemów fonetycznych.
- Łatwa do zapamiętania - warto zrobić mały research wśród znajomych.
- Krótka- średnia ilość liter spośród 100 najbardziej znanych marek świata wg Forbesa to zaledwie 6,84 litery. Co ciekawe, ponad 86% nazw gigantów w nazwie posiada zaledwie jeden wyraz.
- Neutralna w każdym języku - warto sprawdzić, czy nadawana przez nas nazwa nie będzie w języku obcym słowem obraźliwym.
- Może przyjąć formę żartobliwej formy językowej,
- Dopasowana, czyli spójna z funkcją, jaką Twój biznes, produkt, marka pełnią na rynku. Odzwierciedlająca korzyści, które konsument będzie czerpać z Twojej marki. Na tej podstawie można skonstruować bazę wyrazów, które zdefiniują twoją branżę
- Sentymentalna, czyli nawiązująca do wspomnień. Nazwa sentymentalna wywołuje w kliencie rzekę obrazów, wspomnień; poprzez emocje utrwala się nazwa.
- Wzbudzająca emocje
Tworząc nazwę, warto:
- stworzyć mapę myśli
- inspirować się
- testować
- szukać wsparcia wśród znawców namingu
- nie spieszyć się
- Być bezkompromisowym i nie zadawalać się przeciętnością.
Jeżeli potrzebujesz odpowiedniej nazwy dla swojej firmy skontaktuj się z nami. Z pewnością uda nam się stworzyć ciekawą i adekwatną nazwę Twojej marki do produktów lub usług, które chcesz sprzedawać!
Skorzystaj z naszych usług